Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2013

ARD και ZDF(δημόσια ΜΜΕ της Γερμανίας) 8,7 δισ. ευρώ ετησίως!!!

Η ιστοσελίδα του περιοδικού Spiegel συστήνει στην ελληνική κυβέρνηση να μην χρησιμοποιήσει ως πρότυπο λειτουργίας της νέας ΕΡΤ τους δημόσιους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς της Γερμανίας. Καταρρίπτει μάλιστα τις αιτιάσεις περί σπατάλης και υπεράριθμου προσωπικού που οδήγησαν σε κλείσιμο της ΕΡΤ, αντιπαραθέτοντας στοιχεία για γερμανικούς τηλεοπτικούς σταθμούς με πολύ πιο διογκωμένους προϋπολογισμούς.

Tο άρθρο του γερμανού δημοσιογράφου Φλόριαν Ντίκμαν που αναφέρεται στη διακοπή λειτουργίας της ΕΡΤ φέρει τον τίτλο «Γιατί δεν κάνουν το ARD και το ZDF για πρότυπα».

Ο Ντίκμαν αναρωτιέται πόσο ακριβά είναι τα δημόσια ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα στη Γερμανία και στην Ελλάδα και τι προσφέρουν στους πολίτες των δύο χωρών και προχωρά σε μία σύγκριση κόστους μεταξύ τους.

Σύμφωνα με αυτήν, το συνολικό κόστος των δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών φορέων της Γερμανίας, δηλαδή των καναλιών ARD και ZDF και του ραδιοφωνικού σταθμού Deutschlandfunk, θα ανέλθει το τρέχον έτος σε 8,7 δισ. ευρώ. Το συγκεκριμένο ποσόν αναλογεί σε 109 ευρώ ανά κάτοικο Γερμανίας, ενώ η κατά κεφαλή επιβάρυνση στην Ελλάδα από την ΕΡΤ είναι «μόνον» 26 ευρώ. Ακόμη και αν συνυπολογιστεί ότι το μέσο εισόδημα στην Ελλάδα είναι περίπου το μισό σε σχέση με τη Γερμανία, κοστίζουν τα δημόσια γερμανικά Μέσα Ενημέρωσης τα διπλάσια σε σχέση με τα ελληνικά.

Το δημοσίευμα συγκρίνει την ΕΡΤ με τη Βαυαρική Ραδιοφωνία (Bayerischer Rundfunk), επειδή υπάρχουν πολλές ομοιότητες μεταξύ τους. Η Βαυαρία έχει 12,4 εκατ. κατοίκους και η Ελλάδα 11,3 εκατ., ενώ το Bayerischer Rundfunk ενσωματώνει ραδιόφωνο και τηλεόραση. Εφέτος θα φτάσουν οι δαπάνες του βαυαρικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα τα 1.045 εκατ. ευρώ, δηλαδή θα είναι περίπου τρισήμιση φορές υψηλότερες από τον προϋπολογισμό της ΕΡΤ.

Επίσης στο Bayrerischer Rundfunk απασχολούνται 3.350 μόνιμοι υπάλληλοι και γύρω στους 1.500 ελεύθερους συνεργάτες, δηλαδή σύνολον σχεδόν 5.000 έναντι 2.600 που αριθμεί το προσωπικο του ελληνικού φορέα.

Ακόμη συντριπτικότερα σε βάρος των γερμανικών δημόσιων Μέσων Ενημέρωσης είναι τα στοιχεία σύγκρισης της ΕΡΤ με περιφερειακές μονάδες του πρώτου καναλιού ARD. Η ραδιοφωνία του Ζααρ (SR) παράγει για παράδειγμα πρόγραμμα για περίπου ένα εκατομμύριο ανθρώπους, δηλαδή για λιγότερο από 10% του πληθυσμού που απευθύνεται η ΕΡΤ. Όμως ο προϋπολογισμός του SR φτάνει τα 111,3 εκατ. ευρώ και αναλογεί σχεδόν στο 40% του προϋπολογισμού της δημόσιας τηλεόρασης και ραδιοφωνίας στην Ελλάδα. Επίσης το SR απασχολεί 559 μόνιμους εργαζομένους και περίπου 150 συνεργάτες, δηλαδή δυόμιση φορές περισσότερους από την ΕΡΤ αναλογικά με τους πληθυσμούς του κρατιδίου του Ζάαρλαντ και της Ελλάδας.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είχε αναφέρει ως παράδειγμα το δεύτερο γερμανικό κανάλι ZDF ως πρότυπο για την ΕΡΤ. Τα κατά κεφαλή κόστη μεταξύ των δύο φορέων είναι παρόμοια με 26 ευρώ για την ΕΡΤ και 25 ευρώ για το ZDF, που αποσχολεί περίπου 8.000 άτομα μόνιμο και έκτακτο προσωπικό. Όμως το ZDF είναι μόνον τηλεοπτικό κανάλι και δεν διαθέτει ραδιοφωνία.

Το δημοσίευμα παραδέχεται, ότι όντως η τηλεθέαση της ΕΡΤ στην Ελλάδα βρίσκεται αρκετά χαμηλότερα από του ARD και του ZDF, που περιλαμβάνονται στην πρώτη τριάδα των καναλιών, όσον αφορά τον αριθμό των τηλεθεατών.

Ωστόσο η ΕΡΤ θεωρείται θεωρείται από τους Έλληνες πολύ πιο αξιόπιστη πηγή από τα ιδιωτικά κανάλια της χώρας. Σύμφωνα με το Διεθνές Εγχειρίδιο των Μέσων του γερμανικού Ινστιτούτου Χανς Μπρέντοφ οι ειδήσεις της ΕΡΤ «χαρακτηρίζονται από σοβαρότητα, υπευθυνότητα και σχετική ισορροπία».

Όσο για τις προσλήψεις, που γίνονται με πολιτικό μέσον, αυτό δεν αποτελεί σύμφωνα με το δημοσίευμα του Spiegel αποκλειστικότητα της Ελλάδας, αλλά συμβαίνει και στα δημόσια Μέσα Ενημέρωσης της Γερμανίας!

πηγή: http://www.theinsider.gr,http://www.spiegel.de/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου